19/8-15

Idag är det sista sommarlovsdagen :( Jag och pappa har spelat tennis, jag träffade ganska många bollar! :D Och jag har laddat ner en app på mobilen som heter Periscope och det är typ roligaste appen nåågonsiin. Jag och mamma gick till dollarstore och köpte lite grejer inför skolan ocskå, skrivblock, pennstift och tuggummi :)

18/8-15

Idag har jag suttit och ritat Clara Henry typ hela ! Jag började rita henne typ när jag hade klivit upp och ätit lunch och jag blev färdig typ 6 timmar senare. Det tog jättelång tid men jag blev nöjd med den iaf :)

17/8-15

Idag har jag inte gjort speciellt mycket. Jag frågade Julia om hon ville vara med mig men hon kunde inte :/ När mamma kom hem åkte hon på Birsta med mig iaf :) Jag köpte ett choker halsband med ett E på. Nu sitter vi och kollar på Idol, för det har börjat nu!!! Jag har ocskå internetshoppat lite från H&M, köpte ett par jättefina skor :)

16/8-15

Idag har jag varit med Julia, Reman och Remans syster Niga. Vi möttes nere på stan kl. 1 och köpte fika, sen satte vi oss på gräset vid selångersån och picknickade :) Vi spelade tecken, jag och Reman var ett lag och vi vann stort ;) Sen kom mamma och hämtade mig för vi skulle åka till Mommo och Moffa och fira Mommos 63-årsdag :)

15/8-15

Idag klev vi upp kl. 7! För vid 20 i 9 skulle vi sätta oss på en buss till Palma. Planet blev nästan 2 timmar försenat och flygresan var jätteläskig! Det skakade hur mycket som helst! Men vi kom fram till Sverige som tur var :)

Och har typ börja tycka om One Direction?? Jag har alltid hatat dom så jag vet inte vad som hände...

14/8-15

Idag var det sista dagen här på Mallorca. Vi klev upp kl. 7.30 så vi skulle få en låång dag :) Vi gick till Burger King och åt lunch och i en liten butik hittade jag ett jättefint armband som jag köpte. Nu ska vi sova för vi måste kliva upp tidigt imorgon!

13/8-15

Idag har vi typ inte gjort nåt annat än att sola och bada!

12/8-15

Idag var det ett barn som bajsade i poolen så den var stängd i flera timmar! Men vi har badat i havet ganska mycket och legat och solat :) Nu sitter vi och kollar på en kvällsunderhållning, det är barn vs. föräldrar. Det var mycket bättre igår när det var cirkus :)

11/8-15

Jag hade helt glömt bort att jag skulle göra ett inlägg idag, så jag skulle precis sova.. Men idag har vi gjort samma sak igår, fast vi åkte en bananbåt idag också. Men nu måste jag sova, godnatt...

10/8-15

Idag har vi gjort typ exakt samma sak som igår! Solat och badat :)

9/8-15

Idag har jag bränt mig litegrann! Men det har varit jättefint väder :) Vi åt jättegod frukost, badade, solade, åt jättegod lunch, badade, solade och åt middag. Nu har vi nyss kommit upp på hotellrummet. Det var kvällsunderhållning här idag, en kille som heter Rud Stewart uppträdde :)

8/8-15

Idag klev vi upp kl. 04.00! Vi satte oss på planet till Mallorca vid 6.45, så vi var framme i Palma vid 10.30. Då klev vi på en buss till Alcudia. Alla blev jätterädda på bussen för de trodde att busschauffören hade somnat eller nåt så han åkte av vägen. Men vi klarade oss till hotellet som tur var :) Så idag har vi legat och solaat och badaat. Vårat hotell har jättefin utsikt över havet också!! Men nu ska vi gå och lägga oss för vi är supertrötta...

7/8-15

Nu ligger jag i världens minsta hotellrum på Arlanda och ska snart sova! Vi satte oss i bilen och åkte hit vi 5/halv 6 ungefär. Vi stannade i Gävle och åt middag på Dinners, jag tog fläskfilé med pommes och bea sås <33 Vi var framme på Arlanda typ vid 9 och då lämnade vi väskorna i rummet. Vi gick runt lite på Arlanda ett tag, men nu har vi borstat tänderna och lagt oss i sängen och ska sova. Jag har ställt väckarklockan på 03.59 :/

6/8-15

Idag har jag packat min resväska, eftersom att imorgon åker vi till Stockholm och dagen efter det till Mallorca! Jag har förmodligen packat alldeles för mycket kläder, jag tog med mig typ hela garderoben. Jag har också fixat lite andra grejer inför resan, som t.ex.Spotify listor! Jag satt flera timmar vid datorn och gjorde jättebra listor som jag ska lyssna på under resan. Jag har laddat ner en hel säsong av Vänner på viaplay också, så det behöver jag inte sakna när jag är borta :) Och jag har lekt med Stevie en massa också, för imorrn är ju sista gången jag får va med han på en heel vecka :'(

5/8-15

Idag har jag inte gått utanför dörren, heh.. Men jag har tränat iaf, jag gjorde ett pass, som jag hittade på youtube, när jag var ensam i vardagsrummet. Jag har också läst lite och kollat på Vampire Diaries. Till middag beställde vi hem kinamat. Sen märkte vi att Stevie hade tagit ut hans godispåse ur skåpet och han försökte få ut massa godis, men det gick inge bra. Men vi gav han lite ändå :) Nu ligger jag och mamma i mitt rum och sjunger med till massa gamla Michael Jackson låtar.

4/8-15

Idag vaknade jag ganska tidigt, 8.30 ungefär! Så jag klev upp och åt frukost, som jag typ aldrig gör på sommaren eftersom att jag sover så länge. Det var fint väder idag så jag la mig ute på balkongen och solade. Jag läste min bok Pappers Städer, har läst ungefär halva nu. Pappa och jag tog en cykeltur och det var jättejobbigt i beena. När vi kom hem igen la jag mig på balkongen och fortsatte läsa. Efter vi hade ätit middag åkte jag och mamma och spelade minigolf. Jag fick 64 :((( Sen när vi kom hem spelade vi plockepinn på gården :)

Nu ligger jag i sängen och kollar på lite youtube videos, men jag tror jag ska läsa lite till innan jag går och lägger mig :)

3/8-15

Idag åkte pappa och jag till Birsta! Vi åkte till massa sportbutiker och kollade på lite rea grejer. Pappa köpte en tröja och en keps från Stadium. Vi åkte på djurkompaniet och köpte kattsand och blötmat till Stevie och på Ica Maxi köpte vi lax och potatis till middag. När vi kom hem städade jag mitt rum, jag dammtorkade och dammsög hela rummet. Sen satte jag mig och försökte rita Clara Henry, men det gick inge braa.. Jag tränade lite i mitt rum också.

Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på The Vampire Diaries :)

2/8-15

Sundaay! Idag åkte jag och mamma till Stöde marknad, men det var jäättedåligt där. Det var jättelitet och inte mycket folk alls, så vi var bara där i typ 20 minuter och vi köpte ingenting. Sen åkte vi till stan för jag ville gå in på H&M och köpa massa kläder från deras nya kollektion :) Jag köpte tre stycken jättefiina tröjor. Vi gick också in på Espresso House och köpte några muffins som vi tog med oss till mommo och moffa. För mamma hade bjudit in sig själv på middag dit idag ;) Sen vid halv 8 ungefär åkte jag till Alexandra och Amanda. Jag var med dom till typ kl 11 ungefär, så jag kom hem bara för ett litet tag sen. Nu ska jag lägga mig i sängen och kolla på The Vampire Diaries :)

1/8-15

Första augusti! Idag har jag städat köket i ca 4 timmar, för jag ville jobba ihop lite pengar, så jag kan köpa kläder ;) Jag och mamma var i Birsta också, vi åkte på Rusta och Ica Maxi och på Ica pantade jag lite burkar så jag skulle få ännumer pengar! Idag har jag tjänat ihop 569 kronor sammanlagt, det är bra jobbat tycker jag :)